ROZKŁAD DNIA

GRUPY STARSZE

6:30 – 8:15

  • schodzenie się dzieci do przedszkola
  • gry i zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w kącikach tematycznych – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, aktywność w kąciku książki
  • zabawy integrujące grupę
  • praca indywidualna z dziećmi lub w małych zespołach
  • zabawy tematyczne wprowadzające do treści zajęć, rozmowy indywidualne z dziećmi
  • ćwiczenia poranne
  • prace porządkowe w sali

8.15 – 8.30

  • przygotowanie do śniadania
  • czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience

8.30 – 9.00

  • modlitwa na rozpoczęcie dnia
  • śniadanie, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami
  • czynności porządkowe po zakończeniu śniadania, pełnienie dyżurów

9.00 – 11.15

  • realizacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych, gimnastycznych zgodnie z tematyką zajęć – w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia z języka angielskiego, religia, dziecięca matematyka

11.15 – 11.30

  • przygotowanie do zupy, prace porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience

11.30 – 12.00

  • modlitwa przed zupą
  • obiad – zupa, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami
  • czynności porządkowe po zakończeniu zupy, pełnienie dyżurów

12.00 – 13.00

  • organizowanie gier i zabaw na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, korzystanie ze sprzętu terenowego
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych, spacery, wycieczki
  • zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności
  • aktywność plastyczna
  • zabawy swobodne, spontaniczne

13.00 – 13.15

  • przygotowanie do obiadu, prace porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience

13.15 – 13.45

  • modlitwa przed obiadem
  • obiad – II danie, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami
  • czynności porządkowe po zakończeniu obiadu, pełnienie dyżurów

13.45 – 14.40

  • poobiedni odpoczynek przy muzyce, opowieściach biblijnych, bajkach i baśniach
  • zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ze śpiewem
  • zajęcia dodatkowe

14.40 – 14.50

  • przygotowanie do podwieczorku, prace porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience

14.50 – 15.10

  • modlitwa przed podwieczorkiem
  • podwieczorek, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
  • czynności porządkowe po podwieczorku, pełnienie dyżurów

15.10 – 16.30

  • powtórzenie wiadomości z zajęć przedpołudniowych, utrwalanie poznanych wierszy, piosenek, zabawy w sali pod kierunkiem nauczyciela
  • czytanie literatury dziecięcej
  • zajęcia dodatkowe
  • zajęcia o charakterze wychowawczym
  • zabawy stolikowe
  • dowolna działalność według zainteresowań dzieci
  • rozchodzenie się dzieci do domów

GRUPY MŁODSZE

6:30 – 8:15

  • schodzenie się dzieci do przedszkola, czynności opiekuńcze
  • gry i zabawy dowolne według zainteresowań dzieci m.in. manipulacyjne, konstrukcyjne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci
  • zabawy integrujące grupę
  • praca indywidualna z dziećmi lub w małych zespołach
  • rozmowy indywidualne z dziećmi
  • zabawy ruchowe w kole, zabawy ze śpiewem, ćwiczenia poranne
  • wdrażanie do samodzielności, prace porządkowe w sali

8.15 – 8.30

  • przygotowanie do śniadania
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków

8.30 – 9.00

  • modlitwa na rozpoczęcie dnia
  • śniadanie, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu śniadania

9.00 – 10.30

  • zajęcia wychowawczo-dydaktyczne inicjowane przez nauczyciela, rozwijające sprawność fizyczną, emocjonalną, społeczną, poznawczą – zajęcia zgodne z podstawą programową realizowaną wg. wybranego programu wychowania przedszkolnego
  • spacery, zabawy na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze
  • swobodna aktywność dzieci, samorzutna aktywność ruchowa, konstrukcyjna, badawcza wypływająca z inicjatywy dzieci
  • zajęcia dodatkowe
  • język angielski, religia, dziecięca matematyka

10.30 – 10.45

  • przygotowanie do zupy
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków

10.45 – 11.15

  • modlitwa przed zupą
  • obiad – zupa, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu zupy

11.15 – 11.30

  • przygotowanie do leżakowania
  • zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe

11.30 – 13.15

  • leżakowanie – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela

13.15 – 13.30 

  • przygotowanie do obiadu
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków

13.30 – 14.00

  • modlitwa przed obiadem
  • obiad – II danie, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu obiadu

14.00 – 14.45

  • ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich potrzeb i możliwości
  • zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną
  • zabawy dowolne organizowane w sali lub na świeżym powietrzu
  • zabawy taneczne, zabawy ze śpiewem
  • aktywność plastyczna
  • zajęcia dodatkowe

14.45 – 15.00

  • przygotowanie do podwieczorku
  • kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków

15.00 – 15.30

  • modlitwa przed podwieczorkiem
  • podwieczorek, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu podwieczorku

15.30 – 16.30

  • czytanie literatury dziecięcej
  • zabawy w kole
  • zabawy stolikowe
  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci
  • zajęcia o charakterze wychowawczym
  • porządkowanie sali
  • rozchodzenie się dzieci do domów

W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb (sytuacje o których mowa to m.in. wycieczki, imprezy okolicznościowe, akademie).

ROZKŁAD DNIA