Zajęcia dodatkowe
-
RELIGIA
wychowanie religijne jest bardzo ważne, w życiu małego dziecka. Ewangelizacją dzieci zajmują się ich rodzice. Natomiast katecheza w przedszkolu stanowi jej dopełnienie i rozwinięcie.
Na tych zajęciach przedszkolaki w prosty i zrozumiały, a przede wszystkim ciekawy dla nich sposób, poznają Pana Boga i historię zbawienia. -
MAŁA AKADEMIA PLASTYKI
zajęcia plastyczne rozwijają zdolności manualne dziecka oraz kształtują wrażliwość estetyczną. Wzbogacają rozwój wyobraźni, wyrabiają pomysłowość oraz uczą spostrzegania i myślenia.
Dzieci mają możliwość zapoznania się z różnymi technikami plastycznymi np. malowanie akwarelą, farbą plakatową, temperą oraz tuszem, wycinanie, wyklejanie, wydzieranie, zastosowanie techniki kolażu, modelowanie z wykorzystaniem: plasteliny, modeliny, masy solnej, masy papierowej itp. -
„Dziecięca Matematyka”
Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym w oparciu o metodę prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej.
„Dziecięca Matematyka” jest to metoda, której celem jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, zwłaszcza w zakresie kształtowania pojęć matematycznych, ćwiczenie odporności emocjonalnej dziecka oraz budowanie pozytywnego obrazu samego siebie. Metoda E. Gruszczyk - Kolczyńskiej i E. Zielińskiej sprzyja również stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci, dobrze przygotowuje do nauki matematyki w szkole. -
BAJKOTERAPIA
czyli terapia przez bajki. Bajki używane w tego typu zajęciach można podzielić na relaksacyjne, psychoterapeutyczne i psychoedukacyjne. W bajkach relaksacyjnych miejsce akcji zawsze jest bezpieczne, przyjazne i spokojne, dzięki czemu dziecko uwalnia się od stresów i odpręża oraz uspokaja po dniu pełnym wrażeń.
Zadaniem bajki psychoterapeutycznej jest obniżenie lęku, dowartościowanie, wskazanie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Natomiast bajki psychoedukacyjne opowiadają o emocjach, o rozpoznawaniu ich i nazywaniu. Bajki te wspierają proces wychowania poprzez wskazanie innych możliwości zachowania, czy też nauczenie właściwego zachowania. -
MAŁA AKADEMIA ODKRYWCÓW
poszerza zainteresowania dzieci, wzbudza fascynację światem, zaciekawia tajemnicami przyrody i badaniami.
Tego typu zajęcia mają na celu zachęcenie najmłodszych do poznawania świata nauki oraz pomóc w uzyskaniu odpowiedzi na pytania najbardziej ich nurtujące. -
ZAJĘCIA KULINARNE
uczą przedszkolaki czerpania radości ze wspólnego przygotowywania potraw i zachęcają do zdrowego odżywiania. Podczas takich działań dzieci samodzielnie wykonują różne czynności kuchenne: kroją, smarują, rozdrabniają, ubijają, mieszają itp. Poprzez kulinarną zabawę dzieci zdobywają nowe doświadczenia, odkrywają nowe, ciekawe smaki i mają możliwość samodzielnie i w sposób twórczy przygotować dla siebie posiłek. Tego typu zajęcia przynoszą dzieciom wiele korzyści np. umiejętność zgodnej współpracy w zespole, rozwijanie zdolności manualnych, poznawanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w kuchni, umiejętność prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłku, poznawanie rzeczywistości kulinarnej za pomocą zmysłów: smaku, węchu, dotyku, wzroku, kształcenie umiejętności doprawiania potraw różnymi przyprawami, poznawanie zasad zdrowego odżywiania, rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci itd.
-
ZAJĘCIA O DZIEJACH OJCZYZNY DLA NAJMŁODSZYCH
uczą dzieci od najmłodszych lat historii Polski. Dzieci poznają początki naszej państwowości i wydarzenia w których nasza Ojczyzna odegrała ważną rolę w dziejach Europy. Poznają hymn i godło Polski oraz co znaczy słowo patriotyzm. Bohaterowie narodowi będą przykładem do naśladowania - w tym w sposób szczególny św. Jan Paweł II.
-
WSPÓŁPRACA Z NADLEŚNICTWEM EŁK
Będą organizowane wyjazdy do „Obiektu muzealnego i edukacji ekologicznej”. Dzieci będą miały możliwość zaspokojenia naturalnej ciekawość świata, poznają piękno przyrody, mieszkańców lasu, pobawią się na łonie natury a jednocześnie będą uczyły się umiłowania i szacunku do dzieł stworzonych przez Boga.
-
IMPREZY I UROCZYSTOŚCI
teatrzyki, koncerty, bale, wycieczki, konkursy, urodziny dziecka, festyny rodzinne itp.
Przedszkole „U Lolka” to miejsce wzajemnych rozmów jednoczących pokolenia poprzez wizyty uznawanych autorytetów np. p. Marian Podlecki – nadleśniczy z Rajgrodu oraz Kawaler Orderu Uśmiechu dzieci, p. Władysław Markowski – historyk, nauczyciel. Tego typu spotkania przybliżają dzieciom tradycje, a tym samym historię swojej miejscowości, regionu w którym żyją.
Taki bezpośredni kontakt pozwala na zatrzymanie w pamięci tego wszystkiego, co wokół dziecka się dzieje. -
CIEKAWE SPOTKANIA
Znaczące osoby w mieście są zapraszane na różne uroczystości przedszkolne. Zapraszamy rodziców wykonujących ciekawe zawody oraz babcie i dziadków, którzy są znaczącymi autorytetami, osobami, które często zajmują się dziećmi na co dzień, odpowiadają na wiele nurtujących dzieci pytań. Przedszkolaki przez osobisty kontakt z osobami starszymi uczą się szacunku wobec nich, właściwych wzorców postaw, wartości.
-
Spotkania z Psychologiem
Zadaniem psychologa w przedszkolu jest prowadzenie obserwacji psychologicznych, badań diagnostycznych oraz zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych. Ponadto psycholog opracowuje i omawia z rodzicami i wychowawcami wskazania do pracy z dziećmi w przedszkolu oraz domu. Rodzice mogą także indywidualnie zwracać się po pomoc psychologiczną w przedszkolu, w trakcie dyżurów psychologa. Numer kontaktowy: 605 939 173.
-
ZAJĘCIA WOKALNE
Na zajęciach wokalnych dzieci poznają wiele piosenek dostosowanych do ich wieku, możliwości i umiejętności. Celem tych zajęć jest rozbudzanie
u wychowanków radości płynącej z kontaktu z muzyką oraz nauczenie świadomego słuchania i śpiewania.
-
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Nauczanie języka angielskiego odbywa się w formie zabawy, która sprawia maluchom wiele przyjemności. Dzieci przyswajają słowa i zwroty w sposób naturalny. Język obcy nowożytny jest przekazywany poprzez piosenki, wierszyki, rymowanki oraz różnego rodzaju gry.
Nauczyciel języka angielskiego powtarza te same zwroty do dzieci wielokrotnie, stosując odpowiednią mimikę i gesty, dzięki temu język obcy jest dla dzieci naturalny i zrozumiały. Dzieci rozumieją język na zasadzie logiki, a nie suchego przyswajania pojęć.
Poprzez uczestnictwo w zajęciach językowych dzieci stają się bardziej pewne siebie, rozwijają zdolności językowe i komunikacyjne, stają się bardziej Europejczykami.
RELIGIA
MAŁA AKADEMIA PLASTYKI
„Dziecięca Matematyka”
BAJKOTERAPIA
MAŁA AKADEMIA ODKRYWCÓW
ZAJĘCIA KULINARNE
ZAJĘCIA O DZIEJACH OJCZYZNY DLA NAJMŁODSZYCH
WSPÓŁPRACA Z NADLEŚNICTWEM EŁK
Będą organizowane wyjazdy do „Obiektu muzealnego i edukacji ekologicznej”. Dzieci będą miały możliwość zaspokojenia naturalnej ciekawość świata, poznają piękno przyrody, mieszkańców lasu, pobawią się na łonie natury a jednocześnie będą uczyły się umiłowania i szacunku do dzieł stworzonych przez Boga.
Patron Katolickiego Przedszkola św. Jan Paweł II mówił: „Poprzez kontakt z przyrodą kształtuje się wrażliwość młodych ludzi, a obcowanie z przyrodą jest wręcz sposobem zdobywania mądrości”.
IMPREZY I UROCZYSTOŚCI
CIEKAWE SPOTKANIA
Spotkania z Psychologiem
Zadaniem psychologa w przedszkolu jest prowadzenie obserwacji psychologicznych, badań diagnostycznych oraz zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych. Ponadto psycholog opracowuje i omawia z rodzicami i wychowawcami wskazania do pracy z dziećmi w przedszkolu oraz domu. Rodzice mogą także indywidualnie zwracać się po pomoc psychologiczną w przedszkolu, w trakcie dyżurów psychologa.
Pomoc psychologiczna w przedszkolu skierowana jest w szczególności do:
- dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego
- dzieci z trudnościami adaptacyjnymi i emocjonalnymi
- dzieci przejawiających trudności w przystosowaniu społecznym
- dzieci z trudnościami w przyswajaniu treści dydaktycznych
- dzieci wyróżniających się poziomem wiadomości i umiejętności.
ZAJĘCIA WOKALNE
Na zajęciach wokalnych dzieci poznają wiele piosenek dostosowanych do ich wieku, możliwości i umiejętności. Celem tych zajęć jest rozbudzanie
u wychowanków radości płynącej z kontaktu z muzyką oraz nauczenie świadomego słuchania i śpiewania.
Co daje dzieciom udział w zajęciach wokalnych?
Dziecko uczestnicząc w tych zajęciach:
- systematycznie ćwiczy dykcję – naukę prawidłowej wymowy,
- potrafi powtórzyć krótką melodię śpiewaną,
- uczy się poprawnie oddychać,
- doskonali słuch,
- systematycznie wykonuje gimnastykę buzi i języka,
- doskonali poczucie rytmu,
- bierze udział w konkursach: solo lub w grupie.
Poza czysto muzycznymi korzyściami, zajęcia wokalne mają także szereg innych zalet:
- dziecko ćwiczy pamięć poprzez zapamiętywanie tekstów piosenek śpiewanych podczas zajęć,
- teksty piosenek poszerzają wiadomości o świecie i otoczeniu, wzbogacają doświadczenie, rozwijają słownictwo dziecka, kształtują uczucia,
- zespołowy śpiew dyscyplinuje, wzmacnia więź z grupą, uaktywnia też dzieci nieśmiałe, zalęknione, które poprzez zespołowy śpiew nawiązują kontakt z rówieśnikami,
- radosny nastrój towarzyszący śpiewaniu wpływa na wzmożoną aktywność, która przenosi się często na inne dziedziny działalności dziecka; zajęcia wokalne rozwijają wyobraźnię, kreatywność i twórczość,
- śpiew wpływa pozytywnie na fizyczny rozwój dziecka: wzmacnia aparat głosowy, rozwija klatkę piersiową, dotlenia organizm.
Przede wszystkim jednak każde zajęcia to świetna zabawa z muzyką!!!
Zajęcia prowadzi p. Marcin Brodowski.