Zajęcia dodatkowe
-
Piłka nożna
Łukasz Skierczyński - Trener piłki nożnej z 10 letni stażem. Partner - Akademia Młodego Sportowca
-
JUDO
Judo jest dyscypliną sportu pochodzącą z Japonii. Dosłownie judo oznacza „łagodną drogę„, „drogę do zwinności„. Jest sportem rozwijającym bardzo wszechstronnie ze względu na różnorodne formy treningu. Judo rozwija u młodego człowieka wiele cech zarówno fizycznych, jak i intelektualnych, takich jak: zwinność, siłę, wytrzymałość, szybkość, spostrzegawczość, odwagę, odporność, koncentrację itp. Stanowi doskonały fundament do dalszego rozwoju młodego sportowca.
-
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
Prowadzenie terapii poprzedzone jest za zgodą rodziców szczegółową diagnozą, która decyduje o przebiegu zajęć i rodzajach ćwiczeń jakie dziecko powinno wykonywać. -
NAUKA JAZDY KONNEJ, HIPOTERAPIA
Bardzo serdecznie polecamy te zajęcia. Sam kontakt z ciepłem ciała konia wzbudza wiele pozytywnych emocji i stymuluje układ nerwowy. Płynność chodu doskonale uspokaja i wycisza dzieci z dużym temperamentem. Dzieci ciche i zamknięte w sobie, nawiązując kontakt ze zwierzakiem otwierają się i ożywiają. Przejażdżki na grzbiecie kuca świetnie wyrabiają poczucie równowagi, stabilności, koordynację ruchów i jednocześnie dają poczucie samodzielności i wiary we własne możliwości.
-
ZABAWY Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM
Nauczanie języka niemieckiego odbywać się będzie w formie zabawy, która sprawia maluchom wiele przyjemności. Dzieci przyswajają słowa i zwroty w sposób naturalny. Język obcy będzie przekazywany poprzez piosenki, wierszyki, rymowanki oraz różnego rodzaju gry.
.
Zajęcia te będą prowadzone metodą KIKUS oraz metodą Direktes Deutsch.
Poprzez uczestnictwo w zajęciach językowych dzieci stają się bardziej pewne siebie, rozwijają zdolności językowe i komunikacyjne, stają się bardziej Europejczykami. -
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RYTMICZNE
Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym: stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego. Zajęcia te zaspokajają u dzieci wrodzoną potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, wyrabiają wrażliwość artystyczną oraz rozwijają aparat mięśniowo - ruchowy. Odpowiednio dobrana muzyka poprawia koncentrację, powoduje wzrost kreatywności i zapamiętywania, ułatwia naukę czytania i pisania, podwyższa motywację, opóźnia objawy zmęczenia, harmonizuje napięcia mięśniowe oraz poprawia koordynację ruchową.
-
LOGOPEDIA - zajęcia indywidualne i grupowe z logopedą
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to szczególny czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Zajęcia logopedyczne w przedszkolu obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia indywidualne). Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną formą zabawy - pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
-
GLOTTODYDAKTYKA
przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego.
Zajęcia prowadzone metodą glottodydaktyczną, od wczesnego dzieciństwa dobrze przygotowują dzieci do nauki czytania ze zrozumieniem i pisania. Poprzez zabawę, uczestniczenie w różnorodnych, interesujących sytuacjach dydaktycznych z klockami LOGO, dzieci poznają świat głosek i liter. Skoki na GLOTTODYWANIKU uczą czynnego rozpoznawania liter, a plansze do czytania metodą „ślizgania się z litery na literę”, są niezbędne w opanowaniu płynnego czytania. Ponadto na zajęciach dzieci śpiewają piosenki o znanych zwierzątkach, zabawkach, zjawiskach. Zabawie towarzyszy pacynka SYLABINKA, która mówi do dzieci sylabami. -
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka. Celem zajęć z terapii pedagogicznej w przedszkolu jest m.in. usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji, pomoc w pokonywaniu trudności jakie ma dziecko, stymulowanie rozwoju intelektualnego (np. podniesienie gotowości do nauki w szkole rozwijanie wyobraźni, myślenia, kształtowanie umiejętności samodzielnego działania, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych uczuć, spostrzeżeń.
Zajęcia prowadzi – p. mgr Gorota Górska -
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Dbamy, by nasze przedszkolaki miały proste kręgosłupy, były sprawne i cieszyły się aktywnym dzieciństwem. Podczas gimnastyki pracujemy także nad poważniejszymi wadami postawy. Główne cele gimnastyki korekcyjnej to: korygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe, do stanu prawidłowego, niedopuszczenie do powstawania wad postawy ciała, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstawaniu, doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznanego za prawidłowy.
-
MAŁA AKADEMIA TAŃCA
Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój. Dzieci uczące się już od wczesnych lat życia nabywają zdolność koncentracji, szybkości uczenia się i zapamiętywania. Najmłodsi pracując w grupie stają się bardziej komunikatywni, uczą się szacunku dla rówieśników oraz umiejętności współpracy i kultury osobistej. Podczas zajęć i występów dzieci nabywają odwagi i pewności siebie, a także zdolność radzenia sobie trudnych sytuacjach. Zajęcia z tańca dadzą możliwość poznania różnych form tanecznych, w tym tańców ludowych (regionalnych) i polskich tańców narodowych, które będą również krótką lekcją patriotyzmu.
-
PSYCHOLOG
Psycholog otacza opieką wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola. Organizuje i prowadzi różne formy pomocy indywidualnej zgodnie z bieżącymi potrzebami zgłaszanymi przez nauczycieli i rodziców. Telefon kontaktowy: 605 939 173.
-
Mały Uniwersytet Muzyczny
Zajęcia umuzykalniające z elementami nauki gry na instrumentach
Cykl spotkań z muzyką obejmuje:
- naukę piosenek, tańców
- przygotowanie do konkursów, przeglądów, festiwali (soliści i zespoły)
- terapię pedagogiczną z elementami muzykoterapii
- logorytmikę
- naukę gry na instrumentach (pianino, gitara, wiolonczela)
Zajęcia odbywać się będą od października 2017r. w formie indywidualnej, ewentualne grupy maksymalnie 2-3 osobowe. Koszt zajęć zostanie ustalony indywidualnie. Spotkania poprowadzi p. Agata Papież. Więcej informacji dla chętnych: papiez.agata@gmail.com
Piłka nożna
JUDO
Judo jest dyscypliną sportu pochodzącą z Japonii. Dosłownie judo oznacza „łagodną drogę„, „drogę do zwinności„. Jest sportem rozwijającym bardzo wszechstronnie ze względu na różnorodne formy treningu. Judo rozwija u młodego człowieka wiele cech zarówno fizycznych, jak i intelektualnych, takich jak: zwinność, siłę, wytrzymałość, szybkość, spostrzegawczość, odwagę, odporność, koncentrację itp. Stanowi doskonały fundament do dalszego rozwoju młodego sportowca.
Podstawowe ćwiczenia (tj. pady, trzymania, rzuty) połączone z gimnastyką, zabawami z mocowaniem i grami ruchowymi. Judo to nie same upadki, to również świetne ćwiczenia dla wielu partii mięśniowych. Formy pełzania, czołgania, ćwiczeń w podporze przodem, powodują wzmocnienia wszystkich mięśni szkieletowych. Poza tym ćwiczenie bez butów pozytywnie wpływa na rozwój stopy dziecka i czucie głębokie.
Program zajęć obejmuje:
- ćwiczenia ogólnorozwojowe i usprawniające,
- ćwiczenia korekcyjne oraz gimnastyczne,
- gry i zabawy ruchowe,
- nauka sztuki miękkiego padania,
- nauka i trening technik judo,
- pogadanki i wychowanie poprzez sport,
- przybliżenie ćwiczącym głównych zasad judo, jego wartości i ducha fair play
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
Prowadzenie terapii poprzedzone jest za zgodą rodziców szczegółową diagnozą, która decyduje o przebiegu zajęć i rodzajach ćwiczeń jakie dziecko powinno wykonywać.
Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów:
- czuciowego (dotykowego i proprioceptywnego),
- przedsionkowego,
- słuchowego,
- wzrokowego,
- węchowego i smakowego.
Wybrane objawy dysfunkcji integracji sensorycznej:
- jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem
- ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate),
- źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, takich jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.
- wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie,
- ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów,
- ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie,
- podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.
- jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu,
- trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza,
- jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża,
- bywa uparte, negatywistyczne.
NAUKA JAZDY KONNEJ, HIPOTERAPIA
Bardzo serdecznie polecamy te zajęcia. Sam kontakt z ciepłem ciała konia wzbudza wiele pozytywnych emocji i stymuluje układ nerwowy.
Płynność chodu doskonale uspokaja i wycisza dzieci z dużym temperamentem. Dzieci ciche i zamknięte w sobie, nawiązując kontakt ze zwierzakiem otwierają się i ożywiają. Przejażdżki na grzbiecie kuca świetnie wyrabiają poczucie równowagi, stabilności, koordynację ruchów i jednocześnie dają poczucie samodzielności i wiary we własne możliwości.
Podczas jazdy ruch konia powoduje poprawę oraz kształtowanie prawidłowego wzorca ruchowego chodu,
- przeciwdziałanie przykurczom mięśni i ograniczeniom ruchomości w stawach,
- korygowanie wad postawy i przywrócenie symetrii postawy ciała,
- normalizację napięcia mięśniowego – stymuluje układ nerwowy,
- zmniejszenie zaburzeń równowagi,
- poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wzrost wydolności fizycznej,
- relaksację,
- wyciszenie i obniżenie ewentualnej pobudliwości ruchowej.
Praca ciała konia plus odpowiednie ułożenie ciała dziecka stymuluje układ nerwowy, który warunkuje prawidłowy rozwój psychoruchowy.
ZABAWY Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RYTMICZNE
Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym: stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego. Zajęcia te zaspokajają u dzieci wrodzoną potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, wyrabiają wrażliwość artystyczną oraz rozwijają aparat mięśniowo – ruchowy.
Odpowiednio dobrana muzyka poprawia koncentrację, powoduje wzrost kreatywności i zapamiętywania, ułatwia naukę czytania i pisania, podwyższa motywację, opóźnia objawy zmęczenia, harmonizuje napięcia mięśniowe oraz poprawia koordynację ruchową.
W czasie zajęć muzyczno – rytmicznych dzieci będą miały możliwość:
- śpiewania piosenek,
- gry na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach chromatycznych,
- ćwiczeń słuchowych,
- słuchania muzyki klasycznej,
- zabaw muzyczno – ruchowych,
- tańców w kręgu,
- ćwiczenia poczucia rytmu,
- ćwiczenia mowy,
- interpretacji słownych i plastycznych muzyki,
- relaksu z podkładem muzycznym,
- ćwiczenia z chustami.
Zajęcia muzyczne będą przygotowywać dzieci do I etapu edukacyjnego w szkole.
Zajęcia muzyczno- rytmiczne prowadzi p. mgr Anna Borkowska – Miszkiel
LOGOPEDIA - zajęcia indywidualne i grupowe z logopedą
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to szczególny czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Zajęcia logopedyczne w przedszkolu obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia indywidualne). Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej w każdym zaburzeniu mowy jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu.
Na przełomie września i października w przedszkolu przeprowadzane jest przesiewowe badanie mowy, obejmujące wszystkie dzieci uczęszczające do placówki. Na podstawie przesiewowego badania, wyłonione są dzieci potrzebujące indywidualnej terapii logopedycznej.
Czas trwania zajęć wynosi 20 minut, jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.
Na zajęciach logopedycznych prowadzone są ćwiczenia, mające na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
- rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy)
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka,
Zajęcia prowadzi – p. mgr Katarzyna Żywno
GLOTTODYDAKTYKA
przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego.
Zajęcia prowadzone metodą glottodydaktyczną, od wczesnego dzieciństwa dobrze przygotowują dzieci do nauki czytania ze zrozumieniem i pisania. Poprzez zabawę, uczestniczenie w różnorodnych, interesujących sytuacjach dydaktycznych z klockami LOGO, dzieci poznają świat głosek i liter. Skoki na GLOTTODYWANIKU uczą czynnego rozpoznawania liter, a plansze do czytania metodą „ślizgania się z litery na literę”, są niezbędne w opanowaniu płynnego czytania. Ponadto na zajęciach dzieci śpiewają piosenki o znanych zwierzątkach, zabawkach, zjawiskach. Zabawie towarzyszy pacynka SYLABINKA, która mówi do dzieci sylabami.
Twórcą metody jest polski naukowiec, prof. Bronisław Rocławski, zwolennik teorii mówiącej, że naukę czytania należy rozpocząć jak najwcześniej, już w momencie pojawienia się dziecka na świecie. Jej podstawą jest bowiem prawidłowa komunikacja rodziców z niemowlęciem. Należy więc jak najszybciej ćwiczyć artykulację i trenować sprawność języka.
Zainteresowanie literami pojawia się już w drugim roku życia, natomiast w trzecim roku powinniśmy już bawić się z dzieckiem literkami. Dziecko posiada ogromny potencjał poznawczy, który my – nauczyciele powinniśmy wszechstronnie rozwijać.
Podstawą glottodydaktyki jest:
- prawidłowy rozwój narządów mowy,
- przygotowanie dzieci do syntezy i analizy fonemowej mowy (składanie i dzielenie wyrazów na głoski) – głoskowanie zgodnie z zasadami fonetyki ( jak słyszymy, nie jak piszemy) w oparciu o słownik fonetyczny j. polskiego lub słownik fonetyczny B. Rocławskiego,bez dodawania elementu wokalicznego „y”,
- wykorzystanie klocków LOGO w zabawach z dziećmi,
Rozwijanie syntezy dokonuje się poprzez różnorodne jej rodzaje:
- syntezę sylabową —> ro-bo-cik (robocik)
- syntezę sylabową z utrudnieniami (sylaby przeplatamy czynnościami, klaśnięciami, innymi sylabami lub głoskami, zmieniamy kolejność sylab ) —> cik-ro-bo (robocik)
- syntezę morfemową —> pies-ek (piesek) syntezę logotomową —> zeg-ar-ek (zegarek)
- syntezę logotomowo-fonemową —> lamp-a (lampa)
- syntezę fonemowo-logotomową —> r-ak (rak)
- syntezę fonemową —> s-y-l-a-b-i-n-k-a (sylabinka)
- syntezę fonemową z utrudnieniami —> sz-ma-a-ma-f-ma-a-ma (szafa)
Kształcenie analizy odbywa się poprzez:
- analizę sylabową —> (ananas) a-na-nas,
- analizę sylabową z utrudnieniami (dzieci oddzielają sylaby wykonując czynności, klaśnięcia, dokładając sylaby lub głoski ) —> (kapusta) ka-hej-pu-hej-sta-hej,
- analizę fonemową —> (szkoła) sz-k-o-ł-a,
- analizę fonemową z utrudnieniami —> (but) b-…-u-…-t-…
Do głoskowania dzieci są przygotowywane poprzez:
- ćwiczenia słuchu fonemowego (zabawy w rozpoznawanie dźwięków z otoczenia),
- ćwiczenia narządów mowy (gimnastyka buzi i języka),
- ćwiczenia oddechowe,
- ćwiczenia ortofoniczne, naukę prawidłowej wymowy głosek w izolacji,
Do czytania i pisania dzieci są przygotowywane poprzez:
- zabawy z klockami LOGO,
- zabawy w porównywanie, identyfikowanie liter,
- rozsypanki obrazkowe,
- zabawy mające na celu szybkie wiązanie liter z fonemami,
- kształcenie umiejętności wydłużania głosek,
- perfekcyjne rozpoznawanie i wybrzmiewanie wszystkich liter,
- czytanie sylab, wyrazów metodą „ślizgania się po literach” (m->a, m->o),
- wykonywanie dużej ilości prac plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie – prawidłowe trzymanie przyborów piśmienniczych),
- odtwarzanie różnorodnych kształtów, także literopodobnych, kreślenie liter (pisanych) bez liniatury,
- kreślenie liter (pisanych) w liniaturze,
Dzięki zajęciom glottodydaktycznym dzieci są rozbudzone poznawczo, posiadają świadomość i wrażliwość ortograficzną i, co najważniejsze, szybciej stają się miłośnikami książek.
Zajęcia prowadzi – p. mgr Katarzyna Żywno
TERAPIA PEDAGOGICZNA
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Dbamy, by nasze przedszkolaki miały proste kręgosłupy, były sprawne i cieszyły się aktywnym dzieciństwem. Podczas gimnastyki pracujemy także nad poważniejszymi wadami postawy.
Główne cele gimnastyki korekcyjnej to:
- korygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe, do stanu prawidłowego,
- niedopuszczenie do powstawania wad postawy ciała, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstawaniu,
- doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznanego za prawidłowy.
Zajęcia prowadzi – p. mgr Monika Wielgat
MAŁA AKADEMIA TAŃCA
Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój. Dzieci uczące się już od wczesnych lat życia nabywają zdolność koncentracji, szybkości uczenia się i zapamiętywania. Najmłodsi pracując w grupie stają się bardziej komunikatywni, uczą się szacunku dla rówieśników oraz umiejętności współpracy i kultury osobistej.
Podczas zajęć i występów dzieci nabywają odwagi i pewności siebie, a także zdolność radzenia sobie trudnych sytuacjach. Zajęcia z tańca dadzą możliwość poznania różnych form tanecznych, w tym tańców ludowych (regionalnych) i polskich tańców narodowych, które będą również krótką lekcją patriotyzmu.
Zajęcia prowadzi – p. mgr Monika Wielgat