Oferta
GRUPY STARSZE
6:30 – 8:15
- schodzenie się dzieci do przedszkola
- gry i zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w kącikach tematycznych – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, aktywność w kąciku książki
- zabawy integrujące grupę
- praca indywidualna z dziećmi lub w małych zespołach
- zabawy tematyczne wprowadzające do treści zajęć, rozmowy indywidualne z dziećmi
- ćwiczenia poranne
- prace porządkowe w sali
8.15 – 8.30
- przygotowanie do śniadania
- czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
8.30 – 9.00
- modlitwa na rozpoczęcie dnia
- śniadanie, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami
- czynności porządkowe po zakończeniu śniadania, pełnienie dyżurów
9.00 – 11.15
- realizacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego, organizowanie zabaw twórczych, gimnastycznych zgodnie z tematyką zajęć – w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia z języka angielskiego, religia, dziecięca matematyka
11.15 – 11.30
- przygotowanie do zupy, prace porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
11.30 – 12.00
- modlitwa przed zupą
- obiad – zupa, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami
- czynności porządkowe po zakończeniu zupy, pełnienie dyżurów
12.00 – 13.00
- organizowanie gier i zabaw na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, korzystanie ze sprzętu terenowego
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych, spacery, wycieczki
- zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności
- aktywność plastyczna
- zabawy swobodne, spontaniczne
13.00 – 13.15
- przygotowanie do obiadu, prace porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
13.15 – 13.45
- modlitwa przed obiadem
- obiad – II danie, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami
- czynności porządkowe po zakończeniu obiadu, pełnienie dyżurów
13.45 – 14.40
- poobiedni odpoczynek przy muzyce, opowieściach biblijnych, bajkach i baśniach
- zajęcia i zabawy rozwijające indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ze śpiewem
- zajęcia dodatkowe
14.40 – 14.50
- przygotowanie do podwieczorku, prace porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
14.50 – 15.10
- modlitwa przed podwieczorkiem
- podwieczorek, zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
- czynności porządkowe po podwieczorku, pełnienie dyżurów
15.10 – 16.30
- powtórzenie wiadomości z zajęć przedpołudniowych, utrwalanie poznanych wierszy, piosenek, zabawy w sali pod kierunkiem nauczyciela
- czytanie literatury dziecięcej
- zajęcia dodatkowe
- zajęcia o charakterze wychowawczym
- zabawy stolikowe
- dowolna działalność według zainteresowań dzieci
- rozchodzenie się dzieci do domów
GRUPY MŁODSZE
6:30 – 8:15
- schodzenie się dzieci do przedszkola, czynności opiekuńcze
- gry i zabawy dowolne według zainteresowań dzieci m.in. manipulacyjne, konstrukcyjne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci
- zabawy integrujące grupę
- praca indywidualna z dziećmi lub w małych zespołach
- rozmowy indywidualne z dziećmi
- zabawy ruchowe w kole, zabawy ze śpiewem, ćwiczenia poranne
- wdrażanie do samodzielności, prace porządkowe w sali
8.15 – 8.30
- przygotowanie do śniadania
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków
8.30 – 9.00
- modlitwa na rozpoczęcie dnia
- śniadanie, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu śniadania
9.00 – 10.30
- zajęcia wychowawczo-dydaktyczne inicjowane przez nauczyciela, rozwijające sprawność fizyczną, emocjonalną, społeczną, poznawczą – zajęcia zgodne z podstawą programową realizowaną wg. wybranego programu wychowania przedszkolnego
- spacery, zabawy na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze
- swobodna aktywność dzieci, samorzutna aktywność ruchowa, konstrukcyjna, badawcza wypływająca z inicjatywy dzieci
- zajęcia dodatkowe
- język angielski, religia, dziecięca matematyka
10.30 – 10.45
- przygotowanie do zupy
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków
10.45 – 11.15
- modlitwa przed zupą
- obiad – zupa, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu zupy
11.15 – 11.30
- przygotowanie do leżakowania
- zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe
11.30 – 13.15
- leżakowanie – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela
13.15 – 13.30
- przygotowanie do obiadu
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków
13.30 – 14.00
- modlitwa przed obiadem
- obiad – II danie, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu obiadu
14.00 – 14.45
- ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich potrzeb i możliwości
- zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną
- zabawy dowolne organizowane w sali lub na świeżym powietrzu
- zabawy taneczne, zabawy ze śpiewem
- aktywność plastyczna
- zajęcia dodatkowe
14.45 – 15.00
- przygotowanie do podwieczorku
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem posiłków
15.00 – 15.30
- modlitwa przed podwieczorkiem
- podwieczorek, wdrażanie do samodzielności, czynności porządkowe po zakończeniu podwieczorku
15.30 – 16.30
- czytanie literatury dziecięcej
- zabawy w kole
- zabawy stolikowe
- zabawy dowolne według zainteresowań dzieci
- zajęcia o charakterze wychowawczym
- porządkowanie sali
- rozchodzenie się dzieci do domów
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb (sytuacje o których mowa to m.in. wycieczki, imprezy okolicznościowe, akademie).