Oferta
Zajęcia dodatkowe - Płatne
Piłka nożna
Łukasz Skierczyński - Trener piłki nożnej z 10 letni stażem. Partner - Akademia Młodego Sportowca
Judo
Judo jest dyscypliną sportu pochodzącą z Japonii. Dosłownie judo oznacza „łagodną drogę„
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego
Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym: stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego.
Logopedia
zajęcia indywidualne i grupowe z logopedą
Glottodydaktyka
przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom
Mała akademia tańca
Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój.
Szachy
Szachy są grą strategiczną, która odgrywa istotną rolę w nabywaniu i kształtowaniu wielu umiejętności wykorzystywanych przez człowieka w ciągu całego życia.
Judo
Judo jest dyscypliną sportu pochodzącą z Japonii. Dosłownie judo oznacza „łagodną drogę„, „drogę do zwinności„. Jest sportem rozwijającym bardzo wszechstronnie ze względu na różnorodne formy treningu. Judo rozwija u młodego człowieka wiele cech zarówno fizycznych, jak i intelektualnych, takich jak: zwinność, siłę, wytrzymałość, szybkość, spostrzegawczość, odwagę, odporność, koncentrację itp. Stanowi doskonały fundament do dalszego rozwoju młodego sportowca.
Podstawowe ćwiczenia (tj. pady, trzymania, rzuty) połączone z gimnastyką, zabawami z mocowaniem i grami ruchowymi. Judo to nie same upadki, to również świetne ćwiczenia dla wielu partii mięśniowych. Formy pełzania, czołgania, ćwiczeń w podporze przodem, powodują wzmocnienia wszystkich mięśni szkieletowych. Poza tym ćwiczenie bez butów pozytywnie wpływa na rozwój stopy dziecka i czucie głębokie.
Program zajęć obejmuje:
- ćwiczenia ogólnorozwojowe i usprawniające,
- ćwiczenia korekcyjne oraz gimnastyczne,
- gry i zabawy ruchowe,
- nauka sztuki miękkiego padania,
- nauka i trening technik judo,
- pogadanki i wychowanie poprzez sport,
- przybliżenie ćwiczącym głównych zasad judo, jego wartości i ducha fair play
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
Prowadzenie terapii poprzedzone jest za zgodą rodziców szczegółową diagnozą, która decyduje o przebiegu zajęć i rodzajach ćwiczeń jakie dziecko powinno wykonywać.
Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów:
- czuciowego (dotykowego i proprioceptywnego),
- przedsionkowego,
- słuchowego,
- wzrokowego,
- węchowego i smakowego.
Wybrane objawy dysfunkcji integracji sensorycznej:
- jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z zaśnięciem
- ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate),
- źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, takich jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.
- wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli, niezdarnie,
- ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów,
- ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie,
- podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku itp.
- jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu,
- trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza,
- jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża,
- bywa uparte, negatywistyczne.
Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym: stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego. Zajęcia te zaspokajają u dzieci wrodzoną potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, wyrabiają wrażliwość artystyczną oraz rozwijają aparat mięśniowo – ruchowy.
Odpowiednio dobrana muzyka poprawia koncentrację, powoduje wzrost kreatywności i zapamiętywania, ułatwia naukę czytania i pisania, podwyższa motywację, opóźnia objawy zmęczenia, harmonizuje napięcia mięśniowe oraz poprawia koordynację ruchową.
W czasie zajęć muzyczno – rytmicznych dzieci będą miały możliwość:
- śpiewania piosenek,
- gry na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach chromatycznych,
- ćwiczeń słuchowych,
- słuchania muzyki klasycznej,
- zabaw muzyczno – ruchowych,
- tańców w kręgu,
- ćwiczenia poczucia rytmu,
- ćwiczenia mowy,
- interpretacji słownych i plastycznych muzyki,
- relaksu z podkładem muzycznym,
- ćwiczenia z chustami.
Zajęcia muzyczne będą przygotowywać dzieci do I etapu edukacyjnego w szkole.
Logopedia
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to szczególny czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Zajęcia logopedyczne w przedszkolu obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia indywidualne). Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej w każdym zaburzeniu mowy jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu.
Na przełomie września i października w przedszkolu przeprowadzane jest przesiewowe badanie mowy, obejmujące wszystkie dzieci uczęszczające do placówki. Na podstawie przesiewowego badania, wyłonione są dzieci potrzebujące indywidualnej terapii logopedycznej.
Czas trwania zajęć wynosi 20 minut, jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.
Na zajęciach logopedycznych prowadzone są ćwiczenia, mające na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
- rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy)
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka,
Zajęcia prowadzi – p. mgr Katarzyna Żywno
Glottodydaktyka
przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego.
Zajęcia prowadzone metodą glottodydaktyczną, od wczesnego dzieciństwa dobrze przygotowują dzieci do nauki czytania ze zrozumieniem i pisania. Poprzez zabawę, uczestniczenie w różnorodnych, interesujących sytuacjach dydaktycznych z klockami LOGO, dzieci poznają świat głosek i liter. Skoki na GLOTTODYWANIKU uczą czynnego rozpoznawania liter, a plansze do czytania metodą „ślizgania się z litery na literę”, są niezbędne w opanowaniu płynnego czytania. Ponadto na zajęciach dzieci śpiewają piosenki o znanych zwierzątkach, zabawkach, zjawiskach. Zabawie towarzyszy pacynka SYLABINKA, która mówi do dzieci sylabami.
Twórcą metody jest polski naukowiec, prof. Bronisław Rocławski, zwolennik teorii mówiącej, że naukę czytania należy rozpocząć jak najwcześniej, już w momencie pojawienia się dziecka na świecie. Jej podstawą jest bowiem prawidłowa komunikacja rodziców z niemowlęciem. Należy więc jak najszybciej ćwiczyć artykulację i trenować sprawność języka.
Zainteresowanie literami pojawia się już w drugim roku życia, natomiast w trzecim roku powinniśmy już bawić się z dzieckiem literkami. Dziecko posiada ogromny potencjał poznawczy, który my – nauczyciele powinniśmy wszechstronnie rozwijać.
Podstawą glottodydaktyki jest:
- prawidłowy rozwój narządów mowy,
- przygotowanie dzieci do syntezy i analizy fonemowej mowy (składanie i dzielenie wyrazów na głoski) – głoskowanie zgodnie z zasadami fonetyki ( jak słyszymy, nie jak piszemy) w oparciu o słownik fonetyczny j. polskiego lub słownik fonetyczny B. Rocławskiego,bez dodawania elementu wokalicznego „y”,
- wykorzystanie klocków LOGO w zabawach z dziećmi,
Rozwijanie syntezy dokonuje się poprzez różnorodne jej rodzaje:
- syntezę sylabową —> ro-bo-cik (robocik)
- syntezę sylabową z utrudnieniami (sylaby przeplatamy czynnościami, klaśnięciami, innymi sylabami lub głoskami, zmieniamy kolejność sylab ) —> cik-ro-bo (robocik)
- syntezę morfemową —> pies-ek (piesek) syntezę logotomową —> zeg-ar-ek (zegarek)
- syntezę logotomowo-fonemową —> lamp-a (lampa)
- syntezę fonemowo-logotomową —> r-ak (rak)
- syntezę fonemową —> s-y-l-a-b-i-n-k-a (sylabinka)
- syntezę fonemową z utrudnieniami —> sz-ma-a-ma-f-ma-a-ma (szafa)
Kształcenie analizy odbywa się poprzez:
- analizę sylabową —> (ananas) a-na-nas,
- analizę sylabową z utrudnieniami (dzieci oddzielają sylaby wykonując czynności, klaśnięcia, dokładając sylaby lub głoski ) —> (kapusta) ka-hej-pu-hej-sta-hej,
- analizę fonemową —> (szkoła) sz-k-o-ł-a,
- analizę fonemową z utrudnieniami —> (but) b-…-u-…-t-…
Do głoskowania dzieci są przygotowywane poprzez:
- ćwiczenia słuchu fonemowego (zabawy w rozpoznawanie dźwięków z otoczenia),
- ćwiczenia narządów mowy (gimnastyka buzi i języka),
- ćwiczenia oddechowe,
- ćwiczenia ortofoniczne, naukę prawidłowej wymowy głosek w izolacji,
Do czytania i pisania dzieci są przygotowywane poprzez:
- zabawy z klockami LOGO,
- zabawy w porównywanie, identyfikowanie liter,
- rozsypanki obrazkowe,
- zabawy mające na celu szybkie wiązanie liter z fonemami,
- kształcenie umiejętności wydłużania głosek,
- perfekcyjne rozpoznawanie i wybrzmiewanie wszystkich liter,
- czytanie sylab, wyrazów metodą „ślizgania się po literach” (m->a, m->o),
- wykonywanie dużej ilości prac plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie – prawidłowe trzymanie przyborów piśmienniczych),
- odtwarzanie różnorodnych kształtów, także literopodobnych, kreślenie liter (pisanych) bez liniatury,
- kreślenie liter (pisanych) w liniaturze,
Dzięki zajęciom glottodydaktycznym dzieci są rozbudzone poznawczo, posiadają świadomość i wrażliwość ortograficzną i, co najważniejsze, szybciej stają się miłośnikami książek.
Zajęcia prowadzi – p. mgr Katarzyna Żywno
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom przejawiającym różnego rodzaju nieprawidłowości w rozwoju i zachowaniu. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych w rozwoju dziecka. Celem zajęć z terapii pedagogicznej w przedszkolu jest m.in. usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji, pomoc w pokonywaniu wszelkiego rodzaju trudności, stymulowanie rozwoju intelektualnego (np. podniesienie gotowości do nauki w szkole, rozwijanie wyobraźni, logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności samodzielnego działania, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych uczuć, spostrzeżeń).
Zajęcia prowadzi – p. mgr Oliwia Domańska
Mała akademia tańca
Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój. Dzieci uczące się już od wczesnych lat życia nabywają zdolność koncentracji, szybkości uczenia się i zapamiętywania. Najmłodsi pracując w grupie stają się bardziej komunikatywni, uczą się szacunku dla rówieśników oraz umiejętności współpracy i kultury osobistej.
Podczas zajęć i występów dzieci nabywają odwagi i pewności siebie, a także zdolność radzenia sobie trudnych sytuacjach. Zajęcia z tańca dadzą możliwość poznania różnych form tanecznych, w tym tańców ludowych (regionalnych) i polskich tańców narodowych, które będą również krótką lekcją patriotyzmu.
Szachy
Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, a przy okazji ćwiczą swój umysł. W czasie zajęć rozwijane są nowe, pożyteczne zainteresowania dziecka, jego aktywność twórcza, samodzielność, pamięć i koncentracja. Dzieci grając w szachy, nawet w najmniej zaawansowanej formule, muszą przestrzegać pewnych ustanowionych zasad. Uczą się logiczno-wyobrażeniowego myślenia. Muszą samodzielnie analizować poszczególne ruchy na szachownicy, aby móc zwyciężyć. Przedszkolaki nabywają umiejętności konsekwentnego postępowania. Stają się bardziej wytrwałe w działaniu. Szachy pozwalają na wykształcenie poczucia obiektywizmu, tolerancji i reakcji na niepowodzenie – nie każdy może bowiem wygrać. Dzieci mające styczność z szachami inaczej podchodzą do porażek, z jakimi mogą mieć do czynienia na co dzień. Używają wyobraźni, aby rozwiązywać pojawiające się problemy.
Na naszych zajęciach dzieci poprzez zabawę mają szansę poznania jednej z najstarszych, królewskich dyscyplin sportowych na świecie.