Oferta
Zajęcia dodatkowe - Płatne
Piłka nożna
Łukasz Skierczyński - Trener piłki nożnej z 10 letni stażem. Partner - Akademia Młodego Sportowca
Judo
Judo jest dyscypliną sportu pochodzącą z Japonii. Dosłownie judo oznacza „łagodną drogę„
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia integracji sensorycznej mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego
Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym: stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego.
Logopedia
zajęcia indywidualne i grupowe z logopedą
Glottodydaktyka
przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom
Mała akademia tańca
Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój.
Szachy
Szachy są grą strategiczną, która odgrywa istotną rolę w nabywaniu i kształtowaniu wielu umiejętności wykorzystywanych przez człowieka w ciągu całego życia.
Smyko-Multisensoryka
Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej Aleksandrę Charęzińską https://www.charezinska.pl/
Judo
Judo jest dyscypliną sportu pochodzącą z Japonii. Dosłownie judo oznacza „łagodną drogę„, „drogę do zwinności„. Jest sportem rozwijającym bardzo wszechstronnie ze względu na różnorodne formy treningu. Judo rozwija u młodego człowieka wiele cech zarówno fizycznych, jak i intelektualnych, takich jak: zwinność, siłę, wytrzymałość, szybkość, spostrzegawczość, odwagę, odporność, koncentrację itp. Stanowi doskonały fundament do dalszego rozwoju młodego sportowca.
Podstawowe ćwiczenia (tj. pady, trzymania, rzuty) połączone z gimnastyką, zabawami z mocowaniem i grami ruchowymi. Judo to nie same upadki, to również świetne ćwiczenia dla wielu partii mięśniowych. Formy pełzania, czołgania, ćwiczeń w podporze przodem, powodują wzmocnienia wszystkich mięśni szkieletowych. Poza tym ćwiczenie bez butów pozytywnie wpływa na rozwój stopy dziecka i czucie głębokie.
Program zajęć obejmuje:
- ćwiczenia ogólnorozwojowe i usprawniające,
- ćwiczenia korekcyjne oraz gimnastyczne,
- gry i zabawy ruchowe,
- nauka sztuki miękkiego padania,
- nauka i trening technik judo,
- pogadanki i wychowanie poprzez sport,
- przybliżenie ćwiczącym głównych zasad judo, jego wartości i ducha fair play
Terapia Integracji Sensorycznej
Co to jest Integracja Sensoryczna
Terapia Integracji Sensorycznej (SI) to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
Na czym polega Integracja Sensoryczna?
Terapia Integracji Sensorycznej (zwanej także Sensomotoryczną) przez dzieci odbierana jest jako zabawa. Terapeuta prowadzący zajęcia z dzieckiem w określony sposób, dostarcza mu odpowiednich bodźców do ośrodkowego układu nerwowego. Poprzez odpowiednie, celowe pobudzanie i wyciszanie układu nerwowego oraz podawanie stymulacji na określone zmysły, terapeuta poprawia funkcjonowanie układu sensorycznego dziecka.
Rodzaje trudności i problemów dzieci
Dzieci z zaburzeniami Integracji Sensorycznej zwykle zachowują się inaczej niż rówieśnicy. Często mówi się o nich, że są „niegrzeczne”, „niezdarne”, „agresywne”, „niedelikatne”. Zdarza się też, że dziecko z zaburzeniami SI jest „roztargnione”, „leniwe”, „buja w obłokach”. Zachowania takie nie wynikają ze złej woli dziecka, ale są spowodowane odmiennym funkcjonowaniem układu
nerwowego.
Zachowania, które mogą wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej:
• Nadmierna ruchliwość
• Upodobanie do skakania z wysokości, skakania po meblach
• Brak „wyczucia” i delikatności przy okazywaniu uczuć (zbyt mocne przytulanie się)
• Trudności w uczeniu się jazdy na rowerze
• Niechęć do obcinania włosów i paznokci oraz innych zabiegów pielęgnacyjnych
• Opóźniony rozwój mowy
• Trudności z koncentracją
• Niechęć do zabaw manualnych (rysowanie, wycinanie, kolorowanie)
• Chodzenie na palcach
• Upodobanie do przepychania/ciągnięcia innych osób lub przedmiotów
• Mylenie podobnych liter (p-b-d, l-t-ł)
• Niechęć do zabaw ruchowych z rówieśnikami
• Trudności na rytmice lub na zajęciach W-F
• Nieuzasadnione agresywne zachowania wobec otoczenia
• Skłonność do przesadnych reakcji na otoczenie
• Trudności z zasypianiem
Jak wyglądają zajęcia Integracji Sensorycznej
Zajęcia z SI w przedszkolu odbywają się w specjalnie do tego przygotowanej Sali Integracji Sensorycznej, wyposażonej w sprzęt i atrakcyjne dla dzieci zabawki. Wiele ćwiczeń odbywa się na huśtawkach terapeutycznych, które dostarczają stymulacji w ruchu liniowym lub rotacyjnym oraz wymagają odpowiednich reakcji adaptacyjnych organizmu. Dodatkowo, dziecko wykonuje różne ćwiczenia ruchowe, doświadcza zadań wszystkimi zmysłami (stymulacja słuchowa, węchowa, proprioceptywna) i uczy się prawidłowo organizować te informacje. Zajęcia trwają 50 minut. Częstotliwość zajęć uzależniona jest od indywidualnych potrzeb pacjenta.
Warunkiem niezbędnym do rozpoczęcia zajęć z Integracji Sensomotorycznej jest przeprowadzenie Diagnozy Integracji Sensorycznej, która decyduje o przebiegu zajęć i rodzajach ćwiczeń, jakie dziecko powinno wykonywać.
Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Wpływ muzyki ma ogromne znaczenie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym: stymuluje rozwój mózgu i układu nerwowego. Zajęcia te zaspokajają u dzieci wrodzoną potrzebę ruchu, dają możliwość działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych, wyrabiają wrażliwość artystyczną oraz rozwijają aparat mięśniowo – ruchowy.
Odpowiednio dobrana muzyka poprawia koncentrację, powoduje wzrost kreatywności i zapamiętywania, ułatwia naukę czytania i pisania, podwyższa motywację, opóźnia objawy zmęczenia, harmonizuje napięcia mięśniowe oraz poprawia koordynację ruchową.
W czasie zajęć muzyczno – rytmicznych dzieci będą miały możliwość:
- śpiewania piosenek,
- gry na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach chromatycznych,
- ćwiczeń słuchowych,
- słuchania muzyki klasycznej,
- zabaw muzyczno – ruchowych,
- tańców w kręgu,
- ćwiczenia poczucia rytmu,
- ćwiczenia mowy,
- interpretacji słownych i plastycznych muzyki,
- relaksu z podkładem muzycznym,
- ćwiczenia z chustami.
Zajęcia muzyczne będą przygotowywać dzieci do I etapu edukacyjnego w szkole.
Logopedia
Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to szczególny czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Zajęcia logopedyczne w przedszkolu obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia indywidualne). Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej w każdym zaburzeniu mowy jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu.
Na przełomie września i października w przedszkolu przeprowadzane jest przesiewowe badanie mowy, obejmujące wszystkie dzieci uczęszczające do placówki. Na podstawie przesiewowego badania, wyłonione są dzieci potrzebujące indywidualnej terapii logopedycznej.
Czas trwania zajęć wynosi 20 minut, jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.
Na zajęciach logopedycznych prowadzone są ćwiczenia, mające na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
- rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy)
- wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka,
Zajęcia prowadzi – p. mgr Katarzyna Żywno
Glottodydaktyka
przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego.
Zajęcia prowadzone metodą glottodydaktyczną, od wczesnego dzieciństwa dobrze przygotowują dzieci do nauki czytania ze zrozumieniem i pisania. Poprzez zabawę, uczestniczenie w różnorodnych, interesujących sytuacjach dydaktycznych z klockami LOGO, dzieci poznają świat głosek i liter. Skoki na GLOTTODYWANIKU uczą czynnego rozpoznawania liter, a plansze do czytania metodą „ślizgania się z litery na literę”, są niezbędne w opanowaniu płynnego czytania. Ponadto na zajęciach dzieci śpiewają piosenki o znanych zwierzątkach, zabawkach, zjawiskach. Zabawie towarzyszy pacynka SYLABINKA, która mówi do dzieci sylabami.
Twórcą metody jest polski naukowiec, prof. Bronisław Rocławski, zwolennik teorii mówiącej, że naukę czytania należy rozpocząć jak najwcześniej, już w momencie pojawienia się dziecka na świecie. Jej podstawą jest bowiem prawidłowa komunikacja rodziców z niemowlęciem. Należy więc jak najszybciej ćwiczyć artykulację i trenować sprawność języka.
Zainteresowanie literami pojawia się już w drugim roku życia, natomiast w trzecim roku powinniśmy już bawić się z dzieckiem literkami. Dziecko posiada ogromny potencjał poznawczy, który my – nauczyciele powinniśmy wszechstronnie rozwijać.
Podstawą glottodydaktyki jest:
- prawidłowy rozwój narządów mowy,
- przygotowanie dzieci do syntezy i analizy fonemowej mowy (składanie i dzielenie wyrazów na głoski) – głoskowanie zgodnie z zasadami fonetyki ( jak słyszymy, nie jak piszemy) w oparciu o słownik fonetyczny j. polskiego lub słownik fonetyczny B. Rocławskiego,bez dodawania elementu wokalicznego „y”,
- wykorzystanie klocków LOGO w zabawach z dziećmi,
Rozwijanie syntezy dokonuje się poprzez różnorodne jej rodzaje:
- syntezę sylabową —> ro-bo-cik (robocik)
- syntezę sylabową z utrudnieniami (sylaby przeplatamy czynnościami, klaśnięciami, innymi sylabami lub głoskami, zmieniamy kolejność sylab ) —> cik-ro-bo (robocik)
- syntezę morfemową —> pies-ek (piesek) syntezę logotomową —> zeg-ar-ek (zegarek)
- syntezę logotomowo-fonemową —> lamp-a (lampa)
- syntezę fonemowo-logotomową —> r-ak (rak)
- syntezę fonemową —> s-y-l-a-b-i-n-k-a (sylabinka)
- syntezę fonemową z utrudnieniami —> sz-ma-a-ma-f-ma-a-ma (szafa)
Kształcenie analizy odbywa się poprzez:
- analizę sylabową —> (ananas) a-na-nas,
- analizę sylabową z utrudnieniami (dzieci oddzielają sylaby wykonując czynności, klaśnięcia, dokładając sylaby lub głoski ) —> (kapusta) ka-hej-pu-hej-sta-hej,
- analizę fonemową —> (szkoła) sz-k-o-ł-a,
- analizę fonemową z utrudnieniami —> (but) b-…-u-…-t-…
Do głoskowania dzieci są przygotowywane poprzez:
- ćwiczenia słuchu fonemowego (zabawy w rozpoznawanie dźwięków z otoczenia),
- ćwiczenia narządów mowy (gimnastyka buzi i języka),
- ćwiczenia oddechowe,
- ćwiczenia ortofoniczne, naukę prawidłowej wymowy głosek w izolacji,
Do czytania i pisania dzieci są przygotowywane poprzez:
- zabawy z klockami LOGO,
- zabawy w porównywanie, identyfikowanie liter,
- rozsypanki obrazkowe,
- zabawy mające na celu szybkie wiązanie liter z fonemami,
- kształcenie umiejętności wydłużania głosek,
- perfekcyjne rozpoznawanie i wybrzmiewanie wszystkich liter,
- czytanie sylab, wyrazów metodą „ślizgania się po literach” (m->a, m->o),
- wykonywanie dużej ilości prac plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie, wycinanie, wydzieranie – prawidłowe trzymanie przyborów piśmienniczych),
- odtwarzanie różnorodnych kształtów, także literopodobnych, kreślenie liter (pisanych) bez liniatury,
- kreślenie liter (pisanych) w liniaturze,
Dzięki zajęciom glottodydaktycznym dzieci są rozbudzone poznawczo, posiadają świadomość i wrażliwość ortograficzną i, co najważniejsze, szybciej stają się miłośnikami książek.
Zajęcia prowadzi – p. mgr Katarzyna Żywno
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom przejawiającym różnego rodzaju nieprawidłowości w rozwoju i zachowaniu. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych w rozwoju dziecka. Celem zajęć z terapii pedagogicznej w przedszkolu jest m.in. usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji, pomoc w pokonywaniu wszelkiego rodzaju trudności, stymulowanie rozwoju intelektualnego (np. podniesienie gotowości do nauki w szkole, rozwijanie wyobraźni, logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności samodzielnego działania, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych uczuć, spostrzeżeń).
Zajęcia prowadzi – p. mgr Oliwia Domańska
Mała akademia tańca
Zajęcia taneczne wpływają na wszechstronny rozwój. Dzieci uczące się już od wczesnych lat życia nabywają zdolność koncentracji, szybkości uczenia się i zapamiętywania. Najmłodsi pracując w grupie stają się bardziej komunikatywni, uczą się szacunku dla rówieśników oraz umiejętności współpracy i kultury osobistej.
Podczas zajęć i występów dzieci nabywają odwagi i pewności siebie, a także zdolność radzenia sobie trudnych sytuacjach. Zajęcia z tańca dadzą możliwość poznania różnych form tanecznych, w tym tańców ludowych (regionalnych) i polskich tańców narodowych, które będą również krótką lekcją patriotyzmu.
Szachy
Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, a przy okazji ćwiczą swój umysł. W czasie zajęć rozwijane są nowe, pożyteczne zainteresowania dziecka, jego aktywność twórcza, samodzielność, pamięć i koncentracja. Dzieci grając w szachy, nawet w najmniej zaawansowanej formule, muszą przestrzegać pewnych ustanowionych zasad. Uczą się logiczno-wyobrażeniowego myślenia. Muszą samodzielnie analizować poszczególne ruchy na szachownicy, aby móc zwyciężyć. Przedszkolaki nabywają umiejętności konsekwentnego postępowania. Stają się bardziej wytrwałe w działaniu. Szachy pozwalają na wykształcenie poczucia obiektywizmu, tolerancji i reakcji na niepowodzenie – nie każdy może bowiem wygrać. Dzieci mające styczność z szachami inaczej podchodzą do porażek, z jakimi mogą mieć do czynienia na co dzień. Używają wyobraźni, aby rozwiązywać pojawiające się problemy.
Na naszych zajęciach dzieci poprzez zabawę mają szansę poznania jednej z najstarszych, królewskich dyscyplin sportowych na świecie.
Smyko-Multisensoryka
Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej Aleksandrę Charęzińską https://www.charezinska.pl/
SMYKO – MULTISENSORYKA są zajęciami o charakterze:
• ROZWOJOWYM– wspierają całościowy rozwój dziecka.
• PROFILAKTYCZNYM– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych– związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
• PRZESIEWOWYM– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka — jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
• EDUKACYJNYM– rodzice i opiekunowie dowiadują się, w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
• ZABAWOWYM – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.
• NASTAWIONYM NA PROCES – a nie na efekt.
Na zajęciach najważniejsza jest sama zabawa i doświadczanie, a nie wykonanie konkretnej pracy plastycznej czy zadania.
Dla kogo?
Zajęcia są skierowane do WSZYSTKICH dzieci od 6 miesiąca do 6 roku życia/ a nawet starszych i ich rodziców lub opiekunów, z podziałem na grupy wiekowe.
Zapraszamy wszystkie dzieci, a w szczególności dzieci z grupy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej, czyli:
• ciąża wysokiego ryzyka (min. bliźniacze i wieloracze, in-vitro, zagrożone),
• nieprawidłowości okołoporodowe, – porody przez cesarskie cięcie,
• wcześniactwo,
• obniżona punktacja Apgar,
• nieprawidłowości w napięciu mięśniowym (obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe, asymetria)
• problemy z ssaniem,
• późne osiąganie kamieni milowych w rozwoju,
• dzieci o wysokich potrzebach „High Need Baby” (mało śpią i często się wybudzają, trudno zasypiają, bardzo dużo płaczą, chcą być ciągle noszone bądź unikają kontaktu fizycznego),
• dzieci nadwrażliwe na bodźce.
Jak są prowadzone?
• Na zajęciach stymulujemy 7 zmysłów, przede wszystkim skupiając się na 3 podstawowych systemach zmysłowych.
• Zajęcia są modyfikowane do możliwości i potrzeb poszczególnej grupy.
• Każde zajęcia przebiegają stałego planu, w specjalnie przygotowanej do tego sali.
• Zabawy i aktywności są proponowane przez prowadzącego, ale jest też czas na zabawę własną.
• Nigdy nie zmuszamy i nie robimy nic na siłę, zajęcia są tak zaaranżowane aby każdy znalazł coś dla siebie – staramy się podążać za dzieckiem na ile to tylko możliwe i pod tym kątem modyfikować zabawy.
• Rodzice dostają informacje w jaki sposób bawić się z własnym dzieckiem i dlaczego.
• Standardem na zajęciach jest również możliwość podwieszenia sprzętu stymulującego układ przedsionkowy.
• Specjalnie do programu SMYKO- MULTISENSORYKA została napisana ścieżka dźwiękowa (przez profesjonalnych muzyków/ muzykoterapeutów z Evana Studio) która odpowiada poszczególnym częściom zajęć.
Wszystko po, to żeby jak najlepiej wspierać rozwój oraz edukować rodziców: jak w prosty sposób, poprzez zabawę wspierać rozwój własnego dziecka na co dzień. Czerpiąc przy tym dużo radości i satysfakcji ze wspólnej zabawy.
Zajęcia prowadzi Elżbieta Pawłowska – Certyfikowany trener SMYKO-MULTISENSORYKI